Oct
Ako vam se desilo da ni sami manipulanti tečnih goriva nisu znali da vam objasne šta je to ADBLUE, u ovom članku ćete saznati sve potrebne informacije.
Europska komisija je početkom 2015. godine postavila nove propise o emisiji štetnih plinova, pod nazivom Norma Euro6. Njome se zahtijeva smanjenje emisija dušikovih oksida (NOx) za 56 posto u odnosu na normu Euro5. S obzirom na to da dizelaši poprilično više zagađuju nego benzinci, proizvođači automobila su trebali nov proizvod kojim bi znatno smanjili emisije štetnih plinova.
Pripremljena su različita tehnička rješenja kojima se dolazi do udovoljavanja ekološkim normama, ali se većina proizvođača odlučila na korištenje već poznate tehnologije iz kamionskoga programa, poznatije kao AdBlue. Riječ je o efikasnome rješenju kojim se u katalizator ubrizgava otopina uree (AdBlue) od koje se dobiva amonijak. Čestice NOx se vežu za taj amonijak te nastaju produkti u obliku neopasnoga dušika i vodene pare.
Prema tome, da bi se primijenila takva tehnologija, vozilo mora biti opremljeno katalizatorom SCR i spremnikom tekućine AdBlue, koju treba nadolijevati. Takav spremnik najčešće se ugrađuje pokraj rezervoara pa je i otvor za ulijevanje AdBluea odmah pokraj otvora za ulijevanje goriva. No postoje i iznimke pa neka vozila taj otvor imaju sakriven na jednom od bokova prtljažnoga prostora ili na mjestu rezervnoga kotača.
Mnogi vozači modernih dizelaša ignoriraju upozorenja koje daje automobil ako nedostaje AdBluea, jer smatraju da nitko neće kontrolirati koliko njihovo vozilo zagađuje okoliš. No ako već nisu, ti vozači bi se mogli 'opeći' jer kad se spremnik AdBluea potpuno isprazni, ponovno pokretanje motora nije moguće sve dok mu opet ne omogućimo korištenje razrijeđene uree. Upravo zbog takvih vozača ugraene su blokade paljenja automobila ako nedostaje te tekućine, bez obzira na to bio vaš spremnik goriva pun ili prazan.